Monday 18 March 2013

Pelajar kena marah.Cikgu yg Nanges :'(

          Skrg saya di bilik guru.. Hari ini sangat sibuk sebab esok saya akan diobserve oleh Lecturer. Perasaan dupdapdupdap sbb saya malu kalo ade orang tgok saya mengajar. Waktu ke7 dan ke8 adlh waktu free saya pada hari ini. sdgn menaip2 tbe2 dtg seorang guru lelaki bersama bberapa org pelajar lelaki.
          Dlm ati saya dah semacam.. sepanjang hampir sebulan dcni, saya tak prnh tgok pelajar yg bermasalah dimarahi didepan saya sbb sllu cikgu disiplin bawak depa p pejabat atau bilik2 yg khusus tapi ni tbe2 bawak masuk dlm bilik guru btol2 depan saya. kesalahan pelajar itu kalo tak salah dipendengaran dan juga penglihatan saya ialah dia tulis  'Fuck U' atas rekod pemantauan kehadiran guru. saya tak pasti dy tulis atas nama guru tersebut atau guru lain. dan pelajar2 yg buat kesalahan tu plak mmg suke bising dan menjawab.. 
         Cikgu tu dgn suara sgt lantang bertanya sape yg tulis tu? pelajar2 tersebut sume tak ngaku. lalu cikgu tersebut menampar pelajar tersebut sbnyk 2x. disebabkan mazs ni penakut kalo tgok org mrh2 jadi saya curi2 tgok ujung2 mata jer. saya tak pasti dy ditampar dipipi dgn buku ataupon ape, sbb lepas tu sy tgok pelajar tu usap2 pipi dy. n ade buku melayang ats lantai.
 
         saya da ketakutan maka menitis air mata saya sbb saya takot tgok org kena marah depan saya. Sedih sbb tgok muke budak tu cam suci jer. dlm ati saya ya ALLAH buka la pintu ati budak2 ni bia rajin blaja jadi budak2 yg baik. mungkin ni balasan keatas guru2 jgk. mana taw dulu2 ade buat salah skrg ALLAH balas bia anak murid kte buat perangai.. dan saya jugak terpikir apakah ibubapa tahu prangai anak2 depa??
saya sedih tgk situasi ini. sedih sgt.. 
         Ok lah.. saya banyak kerja lagi.. jap g ade cls.. GTG uols...
p/s : blog ni da btukar wajah,. nanti saya post sape yg edit blog ni bagi cantik2.
       tunggu taw..
mari amalkan doa ni utk kebaikan bersama

6 comments:

Unknown said...

lembut_nye hati sis :)

mselim3 said...

Bagus2 suka entry pasal doa lembutkan hati nie...

mselim3

pls:Moga cikgu sukses dalam bidang pengajaran k... "Cikgu adalah umpama lilin yg membakar diri utk menerangi orang lain" sungguh mulia kerjaya cikgu nie kan...

mselim3 said...

Bagus2 suka entry pasal doa lembutkan hati nie...

mselim3

pls:Moga cikgu sukses dalam bidang pengajaran k... "Cikgu adalah umpama lilin yg membakar diri utk menerangi orang lain" sungguh mulia kerjaya cikgu nie kan...

Uwais Al-Qarni said...

sya pun sama. xboleh tgk org marah XD

Unknown said...

@ mselim3 : terima kasih doakan sy, =)
@ Syahirah : same eh ?? seppp cket!!hehe

Unknown said...

rasa semacam je kan..bila tengok orang kena marah depan kita =)