Thursday, 11 April 2013

pelajar bermasaalah..saya yang berdosa :-(


uols da tengok belum video pembuli SMKTHO? sian ketua cls tu kan? ape la perasaan mak pak dorg bile tgok video tu? semalam sempat jgk la godek-godek maklumat dari 1 blog ni. hebat ala2 detetive conan.. ntah sape la yg buat siasatan tu siap gtaw fb mak fb ayah. blog dy,blog awek dy, blog dy ngn ex gf dy dolu-dolu.. pastu mazs baca la entry yg di post awek dy. post dy.. terus istighfar banyak2..

rasa sedih.. rasa nak nanges.. dimana salah kita? dimana salah mak pak? dimana salah budak2 tu? sapa yg bertanggungjawab? bila tgok tu mesti pk kat diri sendiri. Ya ALLAH aku ni hina sangat, banyak buat dosa, buat maksiat, suke berhibur, aku seorang ustazah.. kalo cikgu kencing berdiri, anak murid kencing berlari gamaknya. saya berdoa dan terus berdoa supaya zuriat saya,keturunan saya, kerabat saya, anak didik saya sentiasa dlm jagaan ALLAH,dilindungi para malaikat, dan tidak melakukan kemungkaran yg dibenci ALLAH.

ya ALLAH.. ampunilah dosaku.. aku takot.. anak cucu aku lebih teruk perangainya dari aku..
bantulah aku ya ALLAH... takot sangat nak jadi mak pak. kepada korang yg bakal jadi mak pak. didiklah anak sebaik mungkin. amek tahu ape anak buat, amek thu siapa kawan dy, amek tahu prestasi dy disekolah bukan menyalahkan guru di sekolah, sesibuk mana pon kite, kite kena engat, apa jadi kat anak2 kte, ALLLAH akan soal kat akhirat kelak. cukup tak ilmu agama kte bagi kat dy. sebolehnya hantar la nak sekolah agama.. jgn hina alim ulama. sayang anak tangan-tangankan bukan bagi ipad,tab,hulur duit buat p joli,salahhh semua itu.. salah cukup salah.. salah sampai disini saja..lebih baik dari terseksa dari masuk api neraka... 

Semoga kite semua jadi ibubapa yang baek dan soleh solehah..
jangan lupa amalkan doa di bawah ni k..doa ini ada dlm buku teks pendidikan islam form 5




p/s : thanks for reading

2 comments:

syahirah said...

salah diri sendiri sbb xboleh kawal perasaan

mazs mazlan said...

yela..tapi kdg2 budak2 tanpa pengawalan yang baik dri kuarga mmg jdi cmtu,sme2 muhasabah