Thursday 22 May 2014

Suriscloset ~ pos laju ~ maaf sayang

Bismillah... Salam alaiyk..
 
Tadi petang ni nak kata kalut takda la kalut sangat tapi dah seminggu lebey pening kepala dengan bisness sendiri. bukan nak mengungkit, mazs bersyukur sebab takdela dok rumah goyang kaki saje sementara tunggu posting . syukur ada jugak yang masyukkk.hehe.
 
Tujuan entry ini ditulis bersebab.. nak jadikan cerita. last week blogger femes ATYFARED 'akubukanbidadari' sekali lagi order dress. sebelum ni kami pernah berurusan. harini order,malam payment esok post n lusa tu dah sampai.. begitu juga kali kedua kak aty ni order walaupon last min,dengan laju2 jugak Mazs cek stok ,kak aty buat payment esok tu terus pos. lusa tu da sampai dan dapat jugak kak Aty pakai sewaktu on air live di RTM.. entry ni nanti kite post taw..
 
Kak Aty upload pic di instagram dan cakap servis laju..ye memang laju uols..maka lepas kak Aty upload Mazs dapat banyak order masuk, trimakasih utk Kak Aty sebab secara tak langsung dah promote bisness Mazs.ALhamdulillah. ok berbalik kpd tajuk asal. sebab servis laju kan so ramai yg expect laju betol.
 
mungkin Allah taala nak uji Mazs cket,bagi kifarah atas dosa2 Mazs, tetiber ade beberapa orang customers order dress dan da banyak hari dressnye tak sampai ag. dah la mazs tengah sebok last week so reply pon lambat2 la kan. nak wat acaner jari ade 10.. msg yang masuk ni bermusim kadang2 tu.ade tym slow ajer. rilek takde masuk msg. tapi kalo sorang da hantar order tu tetiber je 10 order tetiber masuk dalam waktu same. so kena sabar la sbb Mazs reply ikot turn. nak cek stock ag sbb tak semua benda mazs pegang stock. ye customer tataw salni. So nak gtaw la ni,ngeeeee.
 
Jadi stock tu ade staff yang akan uruskan.. maka berurusan dengan supplier, berurusan dgn staff ag. so agak lambat sikit la servis Mazs. so kalau terlaju tu sbb masing2 available jadi nak gtaw sebenarnya Mazs tak pilih bulu, tak pilih customer. bukan sebab kak Aty tu femes maka servis utk dy didahulukan. tak oiii tak,.. Mazs bukan camtu. semua benda tak kira sape mmg maz ikot turn,. cuma  kak Aty bernasib baek tym dy tu pos laju tak buat hal. staff pon buat keje dgn baek. kebetulan baju tu pon ade dlm stock elok2 so servis pon cepat laju...Alhamdulillah.
 
Kembali kepada customers tadi of cos la dorang dok kejar kite mintak tracking number, nak update kan.semua nak cepat. tapi Mazs tak dapat bagi dengan cepat sbb kalo utk order dress staff akan update tracking numb dlm system dulu baru la diberi pda customer. within 24 hours memang kite akan bagi customers trackng numb. tapi ni 3 hari tempoh still mazs tak dapat  bagi customer lagi. bermasalah di pihak supplier n staff. terpaksa setel hal ni dulu.
 
After  3 days setel n dapat bagi customers tracking numb.tapi masalah baru pulak timbul bile customers cakap tracking number takde dalam record...sesi bersoal siasat  skrg ni dengan supplier. n staff cakap da post n parcel mmg takde kat store sbb da bgi abang pos laju pick up. tapi bile cek tracking numb, record not found so bising2 la kan customer, haa cakap servis super duper lambat.. sedih makkk.huaaaa. bukan sorang, bukan dua orang, beberapa orang. so Mazs pon take tym jugak la nak reply whatsapp memasing tu. lambat2 reply sebab nak setel semua ni.. bukan sengaja.. staff baru kan kadang2 biasa la. tak leh nak salahkan masing2 jugak. ye faham customer nak cepat tapi kalau tak cukup seminggu lagi ape kata sabar dulu. huuuuuu. sbb kalau betol x dapat kite akan refund. iols tak menipu. sedih hokey bile ada yang kata kite tipu. buat masa ni, customers tersebut still tak dapat barang so Mazs suruh dorang sabar sbb kita nak call pos laju. kena setelkan dgn dorang. nape tak dapat nape tracking numb takde dalam record sebab memang da post taw. so harap bersabar sebab tak leh nak buat apa... sebelum ni tak pernah jadi macam ni.. dugaan untuk Mazs. takot hokeyy sebab reputasi terjejas daaa. :(
 
maka dalam hal ni ade la perasaan nak salahkan pos laju..huuuuu.dah la minggu lepas shower yang customer dri sabah order penutup dy macam terbukak.tertumpah banyak gak. terimakasih adik tu tak marah2 ahkak..ahkak da tutup elok2 taw. mungkin abam2 pos laju maen campak2 barang2 walaupon da tampal fragile.. So sape nak disalahkan? Mazs ke? dalam halni kite kena sama2 understanding laa.. takkan mazs sengaja nak bukak penutup tu kasi tumpah. no no... kite berniaga kena betol2 bagi rezeki berkat. nasib baek jugak tak pecah .. terima kasih adik itu ye..paham ahkak.. dan tak boleh jugak nak salahkan abam2 pos laju, mungkin banyak barang2 kan so tertindih ke hape ke, dan tetiber jadi camtu. ape boleh buatt.. da qada qadar. apepon kalo salah mazs akan bertanggungjawab.. gituuuuuuu..
 
Maka disini nak pohon seribu kemaafan sekiranya pihak SURISCLOSET telah terguriskan hati anda,tak bagi layanan baek,lambat ke ape sebab Suriscloset ni owner dy Mazs,staff dy pon Mazs.hahaha.orang same. except for dress sebab yang tu mazs berurusan dengan supplier so staff supplier yang uruskan.. kalau order untuk Mistine products dan lain2 items laju je sebab buat sendiri.Insyaallah sikit masa lagi jika Allah izinkan SURISCLOSET akan jadi salah satu vendor kat mana2 butik. masih dalam perancangan. sebelum ni da terlepas offered dari 3 butik da taw sebab ada masalah2 yang tak dapat dielakkan..maka berdoalah perniagaan ini dapat berkembang dengan lebih pesat dan maju. insyaALLAH...
 
 
 
 
p/s:semua items ni ade dipage fb / instagram suriscloset.
 
 
 
 

No comments: